Netthandel versus butikkhandel – de neste tyve år

Del : fbtw

Netthandel versus butikkhandel – de neste tyve år

Del : fbtw

FROKOSTMØTE

Innen tyve år vil halvparten av detaljhandelen i Norge foregå på nett. Er dette en påstand fra teknologioptimister med egeninteresse i utvikling av netthandel, eller er det en rimelig antakelse på basis av grundige analyser? Vi har utfordret tre teknologieksperter for å høre hva de tenker om fremtidens handlemåter, og om tempoet på utviklingen. Bjørn Helge Nygaard fra Prognosesenteret sitter på tall, harde fakta og handelsanalyser, og vi får mulighet til å stille spørsmål.

 

Rikke Kyllenstjerna har ansvar for e-handel og kundeopplevelse i PostNord Norge. Hun har en tverrfaglig bakgrunn fra logistikk og marketing. Kyllensjerna kommer fra Posten Bring hvor hun bygget opp hjemleveringsproduktet for e.com. Før inntoget i logistikkbransjen har hun jobbet med marketing i Orkla og Diplom-is.

Johanna Tell er partneransvarlig DIBS, Norge. Hun har lang erfaring fra salg og partnersamarbeid i DIBS, PayEx og Nets. DIBS har i mange år jobbet med analyser og e-handelsrapporter av det skandinaviske forbrukermarkedet.

Alexander Haneng er direktør for Digital Innovasjon i Posten Norge og Bring. Blogger om digital transformasjon, strategi og ledelse. Han er en dyktig foredragsholder innen temaer som digitalisering, netthandel, digital transformasjon, strategi, ledelse, teknologi, omnikanal og innovasjon.

Bjørn Helge Nygaard kommer fra Prognosesenteret. Han har jobbet med mange av de største aktørene blant boligutviklere, kjøpesenter, kjeder og leverandører til handelsvirksomheter i Norden. Han har også jobbet med flere prosjekter for sentrumsutvikling i norske byer, med vekt på å utvikle handelstilbud til beste for innbyggerne og miljøet

 

«Teknologien, logistikken og internasjonal konkurransen samler seg til en perfekt storm for handelsbransjen. Når over halvparten av omsetningen av fysiske varer flytter seg fra butikker til nett vil det naturlig nok også resultere i betydelig færre butikker, men ikke en dødsdom for butikken som sådan.

De medier som best har klart overgangen til en digital økonomi begynte «forskningen» og investeringen i det digitale markedet for 15–20 år siden. Utviklingen i deres papiraviser er ikke dårligere enn utviklingen hos dem som ikke har satset digitalt.

Det handler om posisjonering når det er billig å satse og økonomien er god, så ikke nasjonale og utenlandske aktører tar markedet fra deg.»
Sitat fra DN Etterbørs 30.01.2017

Møtet er gratis for medlemmer, men påmelding er nødvendig av hensyn til servering og antall oppmøtte.

Ikke-medlemmer: 500 kr.


Laster kart ....

Dato / tid 27/02/2018
08:30 - 11:00

Sted Oslo Handelsstands Forening

Påmelding

Dette arrangementet er fullbooket. Send oss en mail til admin@ohf.no dersom du ønsker å stå på venteliste.