• 21.01.2011

    Ullevaal synliggjres som shoppingsted

    Ullevaal Stadion Shopping skal lansere sin nye identitet i begynnelsen av mars. - Vi skal skille oss fra fotballassosiasjonene og ke kjennskapen til kjpesenteret, sier markedssjef ystein Aurlien.

    Fr nytt navn, logo og visuell identitet lanseres, srger Aurlien for kommunisere rlig og humrfylt med kundene. P hjemmesiden nskes folk velkommen til Oslos mest luftigste handlegate.

    - Det ligger delvis utendrs, hvor det bde kan vre kaldt og blse surt. Men vret fr vi gjort lite med, s derfor velger vi kommunisere selvironisk. Vi vil vre rlige og pne i kommunikasjonen. Ullevaal Stadion Shopping er ikke like fint og fjongt som Storo eller CC Vest, men du fr det du trenger hos oss - p en enkel mte, sier markedssjefen.

    Han forteller det er lett parkere med 600 plasser i parkeringshus rett ved Ring 3. Og de har "primrbutikkene" som matbutikk, Vinmonopol og H&M.
    - Vi har en stor og bra H&M, og ingen annen butikk i kjeden har strre snittkjp enn den hos oss. Problemet er at folk ikke vet om den eller andre butikker. Vi sliter med kjennskapen til senteret og satser mye p synliggjre oss lokalt fremover.

    - P hvilken mte?
    - Samarbeid med lokalaviser, samt egen senteravis fra og med mars som kommer ut tte ganger i ret. Vi nsker vise frem handlegaten og bygget i langt strre grad. Selv om vi har lite besk, er snittkjpet hyt. Oslos mest kjpesterke gruppe bor i nrheten. De m bare f vite at vi er her og har det de trenger.

    Aurlien har ftt regnet ut at rundt 150 000 mennesker har Ullevaal som nrmeste handlested. Det omfatter i hovedsak den kresne kultureliten i Ullevl Hageby, velstende eldre oppover i sen og mange smbarnsfamilier.
    - Disse er villige til betale for kvalitet og nyheter. Vanlig kjpesenterkommunikasjon passer derfor ikke dette senteret. Vi skal skille oss ut med ny identitet fra mars og jobbe mlrettet med bekjentskap.

    Uten ta i tror han p 10-15 prosent vekst i r. I fjor var veksten 24 prosent og total omsetning 312 millioner kroner.
    - Det er det beste tallet for butikkene p Ullevaal noensinne, sier en fornyd markedssjef, og legger til at mlet er 500 millioner kroner kommende trersperiode.

    Tilbake
  • Nytt fra Oslo kommune
    Mottatte planer, reguleringer, nabovarsel og lignende fra Oslo kommune som berrer vre medlemmer.