Årets butikk 2017 i Oslo og Akershus er Dapper!

Del : fbtw

Årets butikk 2017 er et samarbeid mellom Oslo Handelsstands Forening (OHF), Oslo kommune, Aftenposten og Nordea. Årets vinner er Dapper, en unik butikk som tilbyr klær, tradisjonelt barberutstyr og sykler til alle som er opptatt av kvalitet og stil. Butikken deres på Grünerløkka oppleves som unik og tidsriktig med sin originale blanding av varer.

26-27.1.2017_PELAGO_BIKES-057-8_1200x

Stilige sykler

Til Årets butikk 2017 fikk juryen i underkant av 100 forslag på kandidater til prisen. Prisen har vært delt ut hvert år siden 2003. I år la juryen lagt spesielt stor vekt på innovasjonsgraden. Ikke nødvendigvis i form av teknologi, men måten å tenke konsept og kundepleie på. Juryen plukket ut fem kandidater, før publikum stemte frem en vinner blant disse. Vi mottok godt over 6000 stemmer og det ble utrolig jevnt, og først i løpet av den siste dagen fremsto det klart hvem som vant prisen. Byråd for næring og eierskap, Geir Lippestad, delte ut prisen. 


De fem kriteriene kandidatene er vurdert etter er:

– Kundeservice
– Lønnsomhet
– Innovasjon og nyskapning
– Godt arbeidsmiljø
– Miljøfokus

s81m226ssr_3_1200x

Lekkert barberutstyr

Fagjuryen besto i år av:

Morten Nøstvold – annonsedirektør Aftenposten
Per Gunnar Rasmussen – Forskningssjef Institutt for bransjeanalyse
Arild I. Pedersen – Banksjef Nordea
Fredrik Winther – Managing director Oslo Business Region (på vegne av Oslo kommune)
Gunnar Larssen – Adm. direktør Oslo Handelsstands Forening


De fem nominerte:

Anton Sport, Bekkestua
Ark, Oslo S
Dapper
Krogh Optikk, Majorstuen
Urmaker Bjerke, Nedre Slottsgate
Dette er alle fem verdige kandidater som alle kan betrakte seg som vinnere.


 

dapper2

Klær for en renskåren stil

Juryens begrunnelse for årets vinner av prisen «Årets butikk 2017 Oslo og Akershus» er:

Prisen i år går til en virksomhet som har et sterkt ønske om å gjøre handelen til en opplevelse i alle salgsflater. De har lykkes med sin digitale satsing og ikke minst gode gammeldagse kundeopplevelser i butikk. Satsing på god service har stått sentralt og virksomheten er blitt godt mottatt i sitt lokalmiljø. Kombinasjonen av produkter og butikkmix er noe utradisjonell, og god service og godt håndverk har vært viktig for utviklingen av virksomheten.

På ett område har virksomheten vært tradisjonell,- for ikke å si retroinnovativ. Med satsing på det tradisjonelle, men også moderne, har eierne av virksomheten vist stor innsikt i markedet, og truffet en bølge. Med innovative ideer og utradisjonell tankegang har de lykkes i det som mange ville tro var et «umulig» marked å penetrere uten å ha store finansielle «muskler» bak seg.
Drivkraften for gründerne til å starte virksomheten har ikke vært å bli rik, men heller drive med noe de selv trives med,- en drivkraft som det kanskje savnes litt av i dag. Når dette er sagt, så tjener virksomheten penger og har en sunn økonomisk drift.

Eierne er velskolerte og har mye kompetanse spesielt innenfor realfag. De har stor teknologiforståelse og er således vel rustet for å ta del i den teknologirevolusjonen som handelen nå befinner seg i, selv om det er deres hobby som ble motoren til oppstart av virksomheten. Selv om alle årets nominerte virksomheter hadde fortjent å vinne, var juryen enig med publikum om at dette konseptet er spesielt innovativt.

Årets vinner er DAPPER

Logo-Dapper-web-top_200x


Sommerfesten ble holdt på “Taket” på Steen & Strøm

Sommerfesten var et samarbeid med HSMAI. Gjestene fikk servert flott grillbuffet, og 100% Polyester sto for musikken utover kvelden. Klikk på første bilde, og bruk piltastene for å navigere.