– Avgjørende med god kundeservice

Del : fbtw

– Vi brenner for kunden, og våre ansatte, hvert eneste minutt. Når kunden kommer til min butikk skal bordet være ferdig dekket!

aretsButikk_SprellDet sa Inge Stenbakk under et foredrag på vårt frokostmøte denne uken.
Den sprudlende Meny-kremmeren delte av sin lange erfaring som kjøpmann og fortalte om hvordan butikken hver dag jobber for å yte best mulig kundeservice.
– Jeg liker å kalle kundene mine for gjester. Og mine gjester de skal komme til ferdig dekket bord hver eneste dag.

Stenbakk og hans ansatte på Meny Colosseum har mottatt mange priser, noe han gjerne forteller om.
– Jeg mener flere i bransjen må bli bedre på å skryte. Hvis du er god, fortell om det, og sørg for å leve opp til ryktet, sier Stenbakk.

Også Alexander Arnesen, fra leketøysbutikken Sprell, la vekt på god kundeservice i sitt foredrag samme dag.

Sprell selger leker både på nett og i butikker og Arnesen mener det er avgjørende at kunden får den samme, gode kundeservicen uavhengig av kanal, det være seg Facebook, nettsiden, Instagram eller fysisk butikk.
– Vi vil at kunden skal oppleve “ett Sprell” uansett kanal, fortalte han.

For å sikre dette legger han vekt på at vareutvalg, priser og kampanjer skal være enhetlig i alle kanaler. Er en vare annonsert med 30 prosent avslag på Facebook, skal man kunne finne den samme varen til samme pris i de fysiske butikkene.

I tillegg mener han det er viktig at kultur og incentivordninger internt i bedriften er slik at en helhetlig kundeopplevelse faktisk finner sted.

aretsButikk_Ingo
Inge Stenbakk fra Meny Colosseum.