Den store Retaildagen

Del : fbtw

Den Store Retaildagen består av en fagkonferanse på dagtid og en prisutdeling (Retailprisen) på kveldstid. Den Store Retaildagen er et samarbeid mellom ANFO, Kreativt Forum og Retail Energy. Konferansene Retail Innovation og RetailForum er slått sammen for å skape en enda bedre arena for faglig påfyll for alle som jobber innen retail. Egne gunstige priser for medlemmer hos OHF.

Portretter_5

Lars Fredriksen holder innlegg om kundene som kan være ”brysomme”, og handler der de selv vil og ikke der vi vil at de skal handle.

Konferansen er en heldagskonferanse som gir konkrete tips og inspirasjon til deg som enten jobber mot, gjennom eller i detaljhandelen med hva som må til for å lykkes i fremtiden. Retailprisen er en konkurranse der vi kårer de beste retailjobbene som er blitt produsert i løpet av det siste året. Retailprisen har etablert seg som bransjens mest anerkjente påskjønnelse, uansett om du jobber med kampanje, event eller pakningsdesign.

Spennende foredragsholdere

Blant foredragsholderne finner vi OHF´s utviklingsdirektør Lars Fredriksen, Katrina Dodd fra Contagious, Clare Rodgers fra IKEA, Ove-Mathias Lind fra Telia, Eirik N. Hansen fra itch Norway, Mats Andrè Kristiansen fra Kolonial.no, Sverre Flåskjer og Andreas Lysdahl fra Herkules, Rune Garborg fra Vipps, Sven Hars fra Penetrace og Glenn Veiby fra Blender Group.

Se hele programmet her og meld deg på her.

Om retailprisen

Formålet med Retailprisen er å hylle de beste retailjobbene som er gjort i året som har gått. De beste jobbene skal ikke bare hylles, de skal også bidra til læring og inspirasjon. Med retailfaget mener vi salg av varer og tjenester gjennom fysisk distribusjon og/eller e-commerce.

Innsendte jobber vurderes ut i fra kreativitet og dokumentert effekt. Innen kreativitet ser vi på idé, utforming, virkemidler, kanaler og strategi. Med dokumentert effekt ser vi etter eksempelvis salgsøkning, økning i markedsandel og økning i trafikk. Også andre mål kan ha betydning for vurderingen. Retailprisen favner et bredt spekter av kommunikasjonsjobber, og er delt inn i følgende kategorier:

 Kategorier

  1. Retailkonsepter

  2. Integrerte Retail kampanjer

  3. Årets lansering

  4. Events

  5. Internmotivasjon og innsalgsaktiviteter

  6. Pakningsdesign

  7. Åpen klasse

  8. Årets Retailer