Fikk prestisjetung pris for førsteklasses service

Del : fbtw
Det var HSMAI og Oslo Handelsstands Forening som delte ut prisene under det årlige arrangementet på Grand Hotel. Det ble kåret vinnere innenfor syv ulike kategorier.
Alle prisene ble delt ut på bakgrunn av bedriftens innsats for å fremme god kundebehandling og service. Hovedprisen, Årets Serviceveiviser, ble tildelt Gimle Parfymeri. I juryens begrunnelse heter det blant annet: «Parfymeriet gir en opplevelse som pirrer flere av våre sanser og kombinerer dette med dyktige medarbeidere hvor fokuset er på deg som kunde». Parfymeriet ble også tildelt pris i kategorien Kundebehandling for deres fokus på å gi kunden «kvalitet og service, levert med personlighet». 
– Dette er virkelig en stor ære, og vi er så glad for å kunne ta imot denne prisen, sier Camilla Schjelderup ved Gimle Parfymeri.
Også Nespresso Botique kunne stolt ta imot pris, i kategorien Kundeopplæring. Butikken har hatt spesielt fokus på kundeopplæring, noe som har båret frukter i form av effektiv og inspirerende service, samt reduksjon i bedriftesn sykefravær.
Formålet med prisene er å få flere til å engasjere seg i det holdningsskapende arbeidet, og gjennom skjerpet fokus, kompetanseheving og bygging av holdninger og bedriftskultur, kunne gi serviceytelse styrket status.
– Oslo Handelsstands Forening har vært opptatt av god service siden 1841. Service er viktig for oss og jeg vil beskrive det som noe man vet hva er når man ikke får det, sier adm. dir. og  juryleder Larssen.
Øvrige priser
I tillegg til hovedprisen ble det også delt ut priser i følgende kategorier.
1. Kundebehandling: Gimle Parfymeri 
2. Tjenesteutvikling: Oslo Lufthavn
3. Medarbeiderutvikling: Scandic Hotels
4. Klagebehandling: Scandic Hotels
5. Fysiske Rom og Systemer: Oslo Lufthavn
6. Kommunikasjon: Scandic Hotels
7. Kundeopplæring: Nespresso Boutique Oslo
OM PRISENE:
Det er reisebransjeorganisasjonen HSMAI, i samarbeid med Oslo Handelsstands Forening, som deler ut serviceprisene. Prisene har som hensikt å inspirere til å løfte det norske servicenivået, samt å påvirke bedriftene til å avgi et serviceløfte.