Follestad er årets motebutikk

Del : fbtw

Prisen deles ut av hovedorganisasjonen Virke og bransjebladet Tekstilforum. I år var det Oslo-bedriften med moteklær til herrer som gikk helt til topps i kåringen.

Juryen peker på god, lønnsom drift, offensiv satsing på anerkjente merkevarer og kontinuerlig tilpasning og fornyelse som noen av de viktigste årsakene til at Follestad tar førsteplassen. 

Det siste tiåret har man bevisst satset på yngre og motebevisste kunder, samtidig som man har ivaretatt tradisjonene og gitt stadig nye tilbud til eksisterende kunder. I sortimentet finner man de mest kjente og tidsriktige merkevarer innenfor klær, og bedriften er god til å treffe motebildet riktig.
Selskapet er i god utvikling. 2012 var det beste året noen gang. Den positive utviklingen fortsatte i 2013, med en omsetning på brutto 148 millioner og en resultatmargin på nær 13 prosent.
Den første Follestad-butikken ble etablert i 1923, nærmere bestemt i Storgaten 28 i Oslo. Den flyttet til Akersgaten 28 i 1986. I dag har selskapet sju butikker i Oslo-området og drives av tredje og fjerde generasjon, Bengt og William Follestad.
Det foreligger flere planer om vekst og utvikling, blant annet med tre nye butikker inneværende år. Nylig kjøpte Ola Mæle 50 prosent av selskapet, skriver Kjedemagasinet.
Bilde: Follestad hos Sandvika Storsenter i Bærum.