Historisk høy kundetilfredshet

Del : fbtw

Finn.no troner øverst på listen til Norsk kundebarometer for tredje år på rad, tett fulgt av Flytoget. Fra retail finner vi Interoptik på en sterk tredje plass, mens Apotek 1 er nummer seks og Vinmonopolet åtte.

Pål Silseth, prosjektleder for Norsk Kundebarometer ved Handelshøyskolen BI, hadde regnet med at kundetilfredsheten ville dale som følge av korona og smittevernhensyn. Det viste seg å slå feil, for årets gjennomsnittlige kundetilfredshet viste seg å bli historisk høy!

Forskningsprosjektet Norsk kundebarometer ved Handelshøyskolen BI har målt kundetilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere i 20 år. Det er Norstat, som på oppdrag fra Norsk Kundebarometer har spurt 4670 forbrukere om hvor godt fornøyd de er med bedrifter de er faste kunder hos. Til sammen har disse gitt 15.080 bedriftsvurderinger. Undersøkelsen omfatter til sammen 150 bedrifter som selger varer eller tjenester som betyr mye for folks privatøkonomi. Datainnsamlingsperioden var fra januar til mars 2021.

Her kan du se resultatene fra Norsk Kundebarometer 2021

Klikk her for bransjeresultater 2021