Høstjakta er i gang!

Del : fbtw

Det er mange typer jakt. De fleste jakter etter gode kunder hele året. Mange jakter på mer effektive løsninger for å redusere kostnadene. Andre jakter på kreative løsninger som kan gi konkurransefortrinn. Ellers er høstjakta innen dagligvarebransjen velkjent. Leverandørene settes opp mot hverandre for å sikre produktutvikling og lavest mulige priser.

Elgjakta er for mange årets store begivenhet. Tidsregningen starter før og etter jakta. Det er ellers jakt på småvilt og fugl av ymse slag. Møter, kurs og arrangementer må ofte vike.

Jo, høstjakta er definitivt i gang.

I handelsstanden er det også jakt. Hele året. Vi jakter på bedre næringspolitikk, tryggere handel, mer kompetente medarbeidere, bedre miljø og gode handleopplevelser i butikk og servering.

Vi har et omfattende tilbud til våre medlemmer og samarbeidspartnere. Torsdag 15. september arrangeres Franchisekonferansen 2016. Her møtes franchisegivere og franchisetakere for å videreutvikle gode løsninger mellom to selvstendige parter. Tirsdagen etter er det frokostmøte med tema om hvordan retailbransjen jobber for å sikre en økonomisk bærekraftig utvikling. Samme kveld inviterer Young Retailers til faglig foredrag med tema om hvordan unge ledere kan bygge seg opp og hvilke utfordringer de møter i jobbmarkedet. Tiden fremover florerer det med tilbud om konferanser. Sentrumskonferansen 2016 er et must for alle som er opptatt av byutvikling. Det samme er Kjøpesenterkonferansen for de som driver i kjøpesenterbransjen. Og så har Virke sin årlige Handelskonferanse.
Det er mange som kommer til OHF på kurs. Snart arrangerer vi førstehjelpskurs og de vanlige HMS-kursene. Helt nytt er vårt kurs i hvordan man produserer video med mobilen for sosiale medier. Ta en titt på www.ohf.no hvor du kan velge og vrake.

Denne uken sendte vi ut vår næringspolitiske undersøkelse. Det er stimulerende at vi allerede har fått mange svar. Jeg er takknemlig dersom også du tar deg tid til å svare. Det gir oss grunnlag for enda mer målrettet næringspolitikk.

september_15

Alt for Oslo

VisitOSLO har lansert sin nye strategi med visjonen Alt for Oslo. OHF er aksjonær i VisitOslo og setter pris på den offensive satsningen også mot Osloregionens egne innbyggere. Dette lover bra for fortsettelsen.

Programmet for OHF 175 tar form og vi har invitert til hjemme-hos-oss-fest fredag 11.11. fra kl 11. Mange har allerede meldt seg på. Vi satser på god stemning og helt fullt hus. Meld deg på hvis du ønsker å feire OHF med god mat, godt drikke, litt faglig, litt underholdning og mye hygge.

God høstjakt til dere alle fra

Gunnar

Gunnar Larssen
Adm.direktør
Gunnar@ohf.no