– Internett har kommet for å bli, tilpass dere!

Del : fbtw

– Internett har kommet for å bli, ta inn over dere at mobilt internett også har kommet for å bli, sier Nygård-Hansen.
Han mener det er på tide at bedriftene blir like gode online som offline.

I sitt innlegg på Kjøpesenterkonferansen snakket han om hvordan bedrifter bør kommunisere på nett og i jungelen av sosiale medier.
– Først og fremst må dere være synlig på Google! 20 prosent av det vi googler etter er produkter, varer og tjenester.
Søkeoptimalisering er altså stikkordet her. Det googles over 20 millioner ganger hver dag i Norge, derfor er det avgjrøende for bedrifter å at kunden finner deg der.

Når kunden så har funnet frem til nettsiden din er det viktig at det er enkelt å navigere, like og dele innholdet.
Nygård-Hansen mener sosiale medier bringer mange fordeler for bedriftene. Spesielt muligheten det gir til personlig kommunikasjon med kunden, og målrettet og målbar markedsføring.
– Kjøper du en avisannonse kan du bare håpe og be om at den treffer ønsket målgruppe. Bruker du de samme kronene på en annonse på Facebook eller Google kan du spore hver eneste krone.

Nygård-Hansen mener det er på tide for enhver bedrift å ta innover seg at nettet og sosiale medier er kommet for å bli.
– Ignorerer du sosiale medier, vil sosiale medier ignorere deg og det kan koste både deg og selskapet dyrt, avsluttet han.