Kom deg på nett!

Del : fbtw

? Konkurransen er tøff der ute, og min spådom er at man risikerer å få juling av andre i bransjen dersom man ikke er på nett, sier Lars Fredriksen til bransjebladet Gave og Interiør i forkant av messen.

Voldsom vekst for netthandel

Fredriksen skal holde foredraget Netthandelen øker mer enn butikkhandelen ? hvordan gjøre dette til en mulighet, ikke en trussel på Norges Varemesse torsdag 23., fredag 24. og lørdag 25. januar kl. 12.
? En nettbutikk er en salgskanal, og nødvendig hvis man ikke er veldig original. Noen få aktører vil kanskje klare seg uten nettbutikk, men må by på mer enn en tradisjonell butikkopplevelse. Da må du sørge for å være unik, sier han.
Hans råd til butikkeiere er å lage en grundig forretningsplan, der nettet blir integrert som en del av virksomheten. I tillegg bør du bruke sosiale medier som Facebook, Instagram og Twitter som markedsføringskanaler. Du må være tilstede der folk er og tiltrekke deg mest mulig oppmerksomhet.
? Nettet er tilgjengelig, rimelig, enkelt og behagelig. Du kan lese andres anbefalinger og finne informasjon som du ikke får i den fysiske butikken. Teknologien muliggjør mye for kunden, men det går fortsatt ikke an å ta, lukte og smake på produktene eller få samme personlige service, understreker han.