Mathallen hipt i helgene

Del : fbtw

– Vi må hele tiden forsvare beliggenheten vår. Det er ikke akkurat Rådhusplassen, og beliggenheten krever at kundene ser på oss som en destinasjon. Men til gjengjeld er vi en del av et svært spennende byutviklingsprosjekt på Vulkan, sier Malmo.

Han gjestet OHFs sommerseminar 17. juni for å fortelle litt om hvordan det har gått og veien videre. I fjor ble de kåret til Årets butikk 2013 i Osloregionen 

– Det er stabile besøkstall, og vi kommer faktisk til å passere to millioner besøkende nå i juni. Helgene er over all forventning, men hverdagene er tøffe. Det er krevende å drive med så mange konsepter.

Og ikke alle har vist seg å være lønnsomme. Mathallen prøver ut ulike konsepter for å finne ut hva folk vil ha og hva som går bra.

De ønsker å være matens hus. En attraksjon for folk og et sted hvor bransjen møtes. Kurs, konferanser og aktiviteter er viktig for driften.

– Vi treffer stadig yngre målgrupper, men må ikke bare bli et hipt sted å besøke. Vi vil at folk skal handle her.

For å få til dette, lokker Mathallen med noe annet enn lave priser og stort volum. 

–  Pris er viktig, men ikke det vi skal være best på. Vi skal vinne på kvalitet, kompetanse, betjente disker, service, atmosfære og humor.

Årets butikk 2014