Menn mest prisbevisst

Del : fbtw
  • 1 av 4 har handlet på nett opptil ti ganger de siste tre månedene
  • 4 av 5 skal handle på nett i løpet av neste halvår 
  • 6 prosent skal ikke handle på nett i neste halvår
  • 15 prosent skal gjøre opptil halvparten av all handel på nett i neste halvår
  • Tilgjengelighet og pris er hovedårsakene til netthandel
  • De yngste aldersgruppene handler mest
  • Menn fullfører flere kjøp enn kvinner
  • Menn er mer opptatt av pris enn kvinner 
  • Kun 13 prosent mener gode returordninger er viktig 
  • Flertallet handler i norske nettbutikker 
  • 1 av 5 bruker butikkene som såkalte showrooms
Tallene er hentet fra en landsdekkende undersøkelse gjennomført av YouGov for OHF i mai/juni 2014.
I samme tidsrom utarbeidet Prognosesenteret, YouGov og OHF kunde- og handelsbarometeret «Best Place to Shop».
1079 respondenter i Oslo og Akershus besvarte undersøkelsen.

For utdyping og mer informasjon, kontakt OHF.