Linda Elmin eier og driver Hviit.no sammen med mannen Franz.

Nettbutikk satser på Sagene

Del : fbtw

Nettbutikken Hviit.no fra Lørenskog åpnet sin første fysiske butikk i Oslo denne uken.

Mange butikker ser verdien og nødvendigheten av å ha nettbutikk, men det kan også være motsatt.

Tre under taket

Hviit.no Linda Elmin (2)

Linda Elmin har nok å gjøre som blogger, stylist, eier av nettbutikk og butikk.

Den norske interiørbutikken Hviit.no har hatt suksess med showroom, kontor og lager på Lørenskog i fem år. Tirsdag åpent de sin første butikk på Sagene i Oslo sammen med Aktiv Eiendomsmegling og bakeriet Handwerk.

– Du vet de livsstilsbutikkene som selger klær, interiør og te? Vi er en utvidelse av den typen butikker. Her kan man hygge seg med en kopp kaffe, småshoppe og begynne boligpraten, sprudler Linda Elmin, eier av Hviit.no sammen med mannen Franz.

Hun står også bak hviitblogg.no som ble kåret Årets interiørblogg i Vixen Blog Awards i januar, har 55 000 følgere på instagram og er medeier i Boligstylistene.

Et utstillingsvindu

– Å åpne butikk er nesten mer et mareritt enn en drøm. Franz og jeg har drevet flere klesbutikker tidligere og vet hvor hardt arbeid det er. Men vi kan mye om butikkdrift og var ikke vonde å be da Sverre Tandberg fra Aktiv lanserte ideen om å sitte under samme tak.

Nettbutikken, som drives fra hjemmet på Fjellhamar, fortsetter som før. Butikken på Sagene blir et supplement. Begge selger møbler og interiør av skandinaviske designere.

– Nå får jeg endelig treffe kundene mine! Butikken skal være et utstillingsvindu, hvor vi bytter varer ofte og selger ting som er lette å ta med seg. Vi kommer til å satse på ting som egner seg til rask makeover, som puter, pledd og postere. Kundene får selvfølgelig også muligheten til å bestille fra nettbutikken i butikk.

Kjøpesenter uaktuelt

Hviit.no Linda Elmin (14)

Hviit.no er ikke alene i lokalet. Bakeriet Handwerk og Aktiv Eiendomsmegling holder til under samme tak.

Butikksjefen håper å bruke lokalet på 220 kvadratmeter til mer enn utsalg. Hun ser for seg bloggtreff, utstillinger og events. Det skal være et levende lokale som gir noe tilbake til nærmiljøet.

– Vi har fått forespørsel om å åpne flere steder, men kjøpesenter har ikke vært aktuelt for oss. Jeg tror heller ikke vi kommer til å åpne flere butikker enn denne. Nå har vi jo byens beste beliggenhet!

Lønnsom virksomhet

Det er ingen grunn til å tro på noe annet enn ny suksess. Omsetningen til Hviit.no har doblet seg for hvert år og vært lønnsom fra starten av.

– De som ikke er erfarne netthandlere, vil helst se og ta på ting de skal kjøpe. Der har den fysiske butikken en overlegen fordel. Og vi vet fra før at nordmenn elsker å pynte hjemmene sine, sier Linda, og legger til at årets trend er koselig med lunere og mørkere farger, velurstoff og treverk.