Ønsker tett samarbeid med handelsnæringen

Del : fbtw
– Oslo sentrum vil vise seg fra sin beste side, pyntet til fest. Publikum vil kunne oppleve en idrettsfest som varer hele dagen, fra spenning i Kollen til store øyeblikk under medaljeseremoni og konserter i sentrum på kveldene, forteller administrerende direktør i Skiskytter-VM 2016, Per Bergerud. 
Fra 3. til 13. mars 2016 kles Oslo til idrettsfest når verdenseliten gir alt under skiskytter-VM i vinterhovedstaden. Det forventes 150.000 publikummere i Kollen, og inntil en halv million i Spikersuppa. 370 utøvere fra 40 nasjoner er ventet, i tillegg til 450 medier fra hele verden. 
– Utnytt muligheten!
Et så stort idrettsarrangement vil naturlig nok prege også Oslo sentrum. Bergerud tror og håper at handelsnæringen vil utnytte mulighetene et slikt arrangement bringer med seg.
– Vi ønsker å ha med oss hele sentrum på profileringen av VM. Her finnes det mange muligheter for butikker og serveringssteder, mener han.
Mye aktivitet i sentrum
Skiskytter-VM vil prege hovedstaden på mange ulike måter. På dagtid vil det være tv-overføringer til storskjermer i sentrum. Det vil være arrangementer for barna i Spikersuppa, og ikke minst, vil Karl Johan fylles til randen når medaljeseremonien skal avholdes i enden av paradegata.
– Her ønsker vi å bidra til at de besøkende ikke bare får med seg det sportslige, men at det også legges til rette for at publikum enkelt får informasjon om butikker og serveringssteder i nærheten, sier Bergerud.
Hva mener du?
For å sikre godt samarbeid med næringslivet, og andre involverte, er det opprettet en vertskapsgruppe. Denne består av representanter fra OHF, Oslo kommune, Visit Oslo, Levende Oslo, NHO Reiseliv og Skiskytter-VM. Disse skal sørge for et godt samarbeid mellom de ulike interessentene.
Jon Anders Henriksen er OHFs representant i gruppen. Han berømmer Skiskytter-VMs initiativ overfor næringslivet. 
– Vi støtter virkelig dette initiativet fra Skiskytter-VM. Nå håper jeg vi klarer å finne praktiske måter å jobbe sammen på slik at butikker, servering og handelsopplevelser blir best mulig tilgjengeliggjort og interessant for de besøkende, sier Henriksen.
I tillegg understreker han at det er like viktig å huske på å ivareta Oslos innbyggere, slik at dette blir en positiv opplevelse også for de som bruker byen til daglig.
Henriksen ser for seg flere mulige løsninger til hvordan sentrum kan benyttes, og utnyttes, under arrangementet. 
– Mitt ønske er at man bruker mer av byen. Kanskje kan bedre skilting, eller en app, bidra til dette?
Det er fortsatt tid igjen til å komme med innspill til hvordan byen best skal brukes under Skiskytter-VM. Vi er opptatt av hva våre medlemmer mener, og har behov for. Vi tar derfor gjerne imot dine ideer og tilbakemeldinger som vi vil ta med oss inn i vertskapsgruppens arbeid.
Send oss ditt innspill på admin@ohf.no
På bildet: Ingrid Haukvik-Jensen Marketing Manager, Per Bergerud, adm. dir. og Astrid Lødemel, markedsansvarlig.