Sportsbransjen størst på nett

Del : fbtw

Det er Netthandel.no som har analysert nettbutikker som selger varer på det norske markedet og fordelt dem i ulike bransjer.

Ifølge omsetningsstatistikken fra Virkes eHandelsbarometer fra 4. kvartal 2013, dominerer elektronikkbransjen og tekstilbransjen norsk netthandel med henholdsvis 27 og 21 prosent.
Når det gjelder hvilke bransjer som har flest nettbutikker, så ser det litt annerledes ut. Sport og friluft utgjør 17 prosent, mens elektronikk har 8 prosent. 
Kategorien barn, som inkluderer barneklær, leker og barneutstyr, utgjør også 8 prosent. Det samme med klær, vesker og sko.
Vær obs på at Netthandel.no har kategorisert et utvalg. Totalt er det trolig et sted mellom 5000-10 000 norske nettbutikker.
Kravet er at innholdet er på norsk, og at nettbutikken har norsk organisasjonsnummer. De oppleves altså som norske blant forbrukerne og satser på det norske markedet.