Vi er lojale kunder

Del : fbtw

Lojaliteten er med andre ord svært høy. Lavere alder eller høyt forbruk fører heller ikke til flere handelsområder.

Men på spørsmål om hvor mange aktuelle handelsområder forbrukeren har, er svaret 4,3. Og her er det variasjon med hensyn til alder og forbruk. 

Aldersgruppen 18-34 år har 5 aktuelle handelsområder, mens de over 55 år har 3,5.

Storshopperne, såkalte «Big Spenders», som handler for mer enn 40 000 i halvåret, oppgir hele 8,5 handelsområder.

Likevel shopper vi bare i et par områder hver. 

Her foretrekker vi å handle:

1. Oslo sentrum
2. Sandvika Storsenter
3. Grünerløkka
4. Storo Storsenter
5. Skedsmo sentrum med Strømmen Storsenter

Her pleier vi å handle:

1. Oslo sentrum
2. Storo Storsenter
3. Bogstadveien
4. Grünerløkka
5. Skedsmo sentrum med Strømmen Storsenter

«Best Place to Shop» er et nytt handelsbarometer i regi av Prognosesenteret, YouGov og OHF.

1079 respondenter i Oslo og Akershus har besvart undersøkelsen som ble utført på web i mai/juni 2014.