VisitOSLO #diggeroslo

Del : fbtw

Holm ble ansatt som administrerende direktør i VisitOSLO, markedsføringsselskapet for Osloregionen, i august i fjor og har siden jobbet med å stake ut veien for selskapet i fremtiden.

De har kommet frem til fem nye veivalg:
  1. Oslo er viktigere enn VisitOSLO
  2. Må måles på verdiskaping i byen
  3. Stimulere byens befolkning til økt bruk av byen
  4. Booste arrangement og aktiviteter
  5. Ta en pionerrolle innen digital markedsføring
Med utgangspunkt i dette har de utformet en strategi med konkrete mål som å øke fra 13 milliarder kroner i verdiskaping i 2012 til 17,4 i 2019. Et annet hovedmål er å øke det digitale fotavtrykket med 20 prosent årlig.
– Hvor mange vet at det arrangeres 5000 konserter på Oslos scener i året? Det er mer enn i Stockholm og København. Slike budskap må vi gjøre tilgjengelig der folk er. Det er deres opplevelser og erfaringer som skal drive markedsføringen vår i fremtiden, sa reisesjefen.
Holm fortalte at de skal gå fra å hete turistinformasjon til besøkssenter når de åpner i Østbanehallen 1. oktober 2014.
Hun oppfordret også alle til å være med å bestemme hvordan VisitOSLOs nye logo og design skal se ut. Ved #diggeroslo i tekst og bilder på sosiale medier, så påvirker du hvordan opplevelsesbyen Oslo skal se ut.
Vis hvorfor du #diggeroslo